Drift
Udfald på internettet ved streaming af TV og spil!
Ved streaming er det vigtigt, at forbruget af data ikke overstiger den internethastighed, der betales for.
Der opstår “huller” eller afbrydelser i streamingen, hvis internethastigheden er for lav i forhold til det, streamingen kræver.
Hvis man f.eks. har en 10/5 Mbit/s hastighed og streaming med et tv bruger ca. 8 Mbit/s, er der ikke meget tilovers til andre downloads, og slet ikke nok ved samtidig streaming på to tv.
Nyeste tv med 4K (UHD) kræver mindst 25 Mbit/s!
Hvis der fx er en familie med teenagere i husstanden, streames der ofte både TV og spil. For at undgå udfald på forbindelsen anbefaler vi her en hastighed på minimum 100/30 Mbit/s eller 200/50 Mbit/s.
Derfor er det vigtigt, at være på den “sikre side” mellem forbrug og internethastighed, når der skal streames.
Kontakt venligst ØrumNet (44408830 eller admin@orumnet.dk), hvis hastigheden skal øges.
Hvis der forekommer problemer med mail til/fra orumnet:
Check under gullestrupnet.dk – driftstatus, om serverne GN25 er offline.
Hvis man ikke kan sende emails, men godt modtage:
Prøv da at ændre portnummer for udgående post fra 25 til 587. Port 25 er lukket. Indgående port må ikke ændres.
Få information om drift og andre nyheder tilsendt via mail og sms
Til alle, der har oplyst mailadresse og mobilnummer, bliver der straks sendt information om aktuelle nyheder og eventuelle driftsforstyrrelser.
Stort set alle, der har Ørum Internet, har deres mailadresse og mobilnummer i ØrumNets administrationssystem.
Hvis du ønsker at få nævnte oplysninger, bedes du maile din mailadresse og mobilnummer til admin@orumnet.dk.
Ønsker du ikke at modtage disse informationer længere, bedes dette meddelt admin@orumnet.dk.